Salı, Temmuz 19, 2022

BİR MEÇHUL ALEME ..


 

1978 di desem, sanırım tam anlatamayacağım !

Siz, "Çiçek Abbas Yılları" olarak anlayın, işaret ettiğim o muhteşem zamanı..

Şener Şen ve İlyas Salman'ın birlikte oynadığı "Çiçek Abbas" filmini izlememiş olamazsınız, değil mi?

Hah, tamam işte ! Tam da "Çiçek Abbas Yılları" idi o zamanlar..

Fakülte çıkışı Beyazıt'tan Aksaray'a kadar yürüdüğüm ve oradan Bahçeli Evler Yayla Dolmuşları'na binmeye çalıştığım, nisan yağmurlu ve ıslak sarı ışıklı caddeler..

Edebiyat ve Kimya Fakülteleri'nin önünden geçerken, Orhan Murat Arıburnu'nun ;

"Lalelim
Laleli'de oturur
Laleli, lale kokar lalelimden
Laleli'den geçilir
Lalelimden geçilmez", şiiri aklımda..
 
Yok, belki de abartıyorum !
 
Sanırım, henüz bilmiyordum "Lalelim" şiirini..

Olsun, Lalelim'i tanımasam da, Laleli'yi biliyordum işte.. Her gün önünden geçiyordum.

Edebiyat Fakültesi'ne biraz da kıskançlıkla bakıyordum doğrusu.

Çünkü, benim büyük aşkımdı edebiyat, ben onu sevmek için doğmuştum.

Dedim ya; "Çiçek Abbas Yılları" idi..

Kızların turuncu ve yeşil renkli boğazlı kazakları vardı üzerlerinde.

Işıl ışıl parlayan güzel gözleri, beyaz elleri, gülmekten bir türlü kapanmayan çocuk ağızları vardı..

Erkeklerin yeşil parkası, botlarının içine sokulmuş İspanyol paçaları vardı.

Caddelerde korsan gösteriler, bitmek tükenmek bilmez sloganlar, vızıldayan kurşunlar, sessizce yere düşen bedenler, kapanan üniversiteler, yirmi yaşlı baharımın biraz da ziyan oluşu vardı bunca kargaşa içinde.

Yayla'nın çamurlu sokaklarından sonra, çoğu zaman elektriksiz susuz sığınağım evimde, annemin tavuk kanatlı bezelye yemeği tabağımda işte..!

Ama, daha "Miras Hukuku" çalışılacak lamba ışığında.

Yok, böyle olmayacak !

"Çiçek Abbas Yılları" kolay anlatılacak gibi değil !

O, muhteşem bir çağdı.

Benim yirmili yaşlarımdı..!

Ara sıra eser de, hadi yazayım derim, ama serde tembellik var işte.. Yarım kalır bende çok şey..

Ama, şu Biricik var ya Biricik ! Nereden çıkıp geldiyse bu pazar öğleden sonrasında.

Her şeyin özetiydi aslında şarkısının sözleri;

"Bir meçhul aleme giderken dünya / Belki bir gerçeğiz, belki de rüya ! .."

( Temmuz / 2022, İzmit )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SEN YAŞTAYIM

İNSANIN MAVİSİ

  Bu sabah deniz, kendimin "Di'li geçmiş zaman"ı. Bir vakit bendeki mavinin solmamış hali. Çocukça güldüren, aşkça ürperten, b...